måndag 12 september 2011

Hjärtekatten

Nu är hjärtekatten färdig och är nu på posten påväg mot sjukhuset.
För er som inte har hört talas om det så har jag kopierat denna text:

Hjärtekatten är ett välgörenhetsprojekt med ambitionen att få ihop så många handvirkade Hjärtekatter som möjligt för att skänka till hjärtavdelningen vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg och Skånes universitetssjukhus i Lund.

Vi som ligger bakom projektet heter Therese och Susanne och vi gör detta hel
t ideellt på vår fritid. Om du vill komma i kontakt med oss gör du det enklast via hjartekatten@gmail.com.

Här är länken till deras hemsida där du även har beskrivningen till katten.


Matilda fick hjälpa mig att ge katten ett namn och hon fick heta......Matilda =).




3 kommentarer:

oskar sa...

Matilda har börjat namnge saker efter barn på förskolan nu istället; fisken Klara, hajen Lina osv... :-)

Annie sa...

Annars gillar jag att hon bara har sig själv i tankarna..=)

Unknown sa...

Hej jag heter Joanna är är 23 år.
När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.
Så besök gärna min blogg:)
kram