fredag 28 oktober 2011

Lettland

Här var det länge sen jag skrev nåt, men jag ska göra en liten uppdatering från vår resa.
På jobbet är vi med i ett comeniusprojekt med fokus på kultur.

Vi har varit i England och de har varit hos oss men just denna vecka var det dags för Lettland. Jag och Marie fick äran att åka och vi har varit i Lettlands äldsta stad som heter Ludza. Det är en liten ort där man verkligen kunde se fattigdom och förfall men ändå en otrolig stolthet över sin stad och en stor glädje trots allt. Det har varit härligt att få bra på förskolan och se deras arbete där och hur man arbetar utifrån de förutsättningar som de har. Vår slit och släng kultur känns väldigt oförskämt när man ser hur de får ta tillvara på det dem får och det som finns i deras närhet.
Nu är vi påväg mot Riga och en ort som heter Sigulda som ska ha en väldigt vacker natur och byggnader.
Sen blir det en sista natt på hotell i Riga innan vi beger oss hem imorgon. Längtar ganska mycket hem just nu så det ska bli väldigt skönt att få komma och bara krama sin kära man och dotter. Och alla vänner och jobbet. Jag längtar till vardagen helt enkelt =).
Nu ska jag vila lite när jag ändå har några timmar till på bussen.


Pussl


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Viļakas iela,Vērēmi,Lettland

Inga kommentarer: